Поиск по этому блогу

понедельник, 12 июля 2021 г.

 Клас: 5
Тема. Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука) Співвідношення букв і звуків.
Мета. Навчальна: поглибити знання учнів про графіку, співвідношення звуків і букв, переконати в необхідності досконало знати алфавіт; навчити чітко розуміти відмінності між звуком і літерою. Систематизувати знання про еволюцію письмового приладдя і передбачити подальший розвиток прогресу писемності.
Виховна: за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати прагнення пізнавати щось нове (історія відкриттів і прогресу на прикладі кулькової ручки); виховувати любов до рідної мови, прагнення знати всі її закони.
Розвивальна: формувати вміння розрізняти букви й звуки; записувати слова за алфавітом, відтворювати звучання слова фонетичною транскрипцією; розвивати увагу, пам’ять, мовлення учнів.
Внутрішньопредметні зв’язки: культура мовлення: правильна вимова букв і звуків, поєднань звукових комплексів; лексикологія: повторення понять з лексикології, засвоєння нових слів; будова слова: розбір слова за морфемами; стилістика:  типи і стилі мовлення.
Міжпредметні зв’язки: з фізикою, хімією, технологією, математика, мистецтво.
Тип уроку: урок-кейс (розгортки: мова, історія, фізика, хімія, технологія, мистецтво, математика).
Методи і прийоми:   бесіда вчителя з учнями (евристичного, повторювального або узагальнюючого характеру), спостереження учнів над мовою, метод вправ, робота з таблицею, (за О. М. Біляєвим); інноваційні (психологічна вправа «Девіз творчих та винахідливих», «Мозковий штурм», «Спіймай помилку», «Клоуз-тест», «Творче абстрагування»).
Список літературних джерел: 1. Заболотний О. В., Заболотний В. В. Українська мова. Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2013, – 256 с.
2. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах/ за ред. М. І. Пнетилюк. – К.: Ленвіт, 2004, - 400 с.
3. Українська мова. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами.
4. https://www.youtube.com
Обладнання та ТЗН: підручник з української мови для 5 класу; презентація, роздатковий матеріал, епіграф до уроку, відео з мультсеріалу «Фіксики», йод, декстрин, колби.
 
Структура  уроку

І.

Організаційний момент


ІІ.

Психологічне налаштування
«Девіз творчих та винахідливих»


ІІІ.

Актуалізація опорних знань
1. Мозковий штурм
2. «Cпіймай помилку»
3. Перевірка домашньої роботи

 



ІV.

Ознайомлення учнів з темою, метою й завданнями уроку


V.

Сприймання теоретичного матеріалу в процесі виконання практичних завдань

 

 

Розгортка 1. Історія. Мова 

1.1. Робота з алфавітом
1.2. Групова робота. Практичне застосування алфавіту
1.3. Перегляд відео
Розгортка 2. Фізика. Мова
2.1. Робота в парах з таблицею.
2.2. Виконання комплексних завдань

 





VІ.

Систематизація й узагальнення знань
Розгортка 3. Технологія. Мова
Вибірковий диктант
Розгортка 4. Хімія. Мова
4.1. Редагування
4.2. Виготовлення чорнила
Розгортка 5. Математика. Мова
Розрахунки

 

 


 


VІІ.

Підсумки уроку
Розгортка 6. Мистецтво. Мова
6.1. Слово вчителя
6.3. Клоуз-тест
6.2. Творче абстрагування

 

 


VІІІ.

Оцінювання з коментарем                                                              


ІХ.

Домашнє завдання з інструктажем

 
«Писемність - засіб передачі людської мови за допомогою знаків»
Вікіпедія

Фотогалерея уроку

Комментариев нет:

Отправить комментарий