Допомогти
змінитися може одна життєва подія, людина або потреба часу… Але перероджуватися
потрібно. Хочеться, щоб це були позитивні пертурбації, які працюють на
майбутнє. Останнім часом часто чую: «Який учитель, такі й учні», «Учити
потрібно по-новому», «Навчати необхідно для життя». Ці фрази відклалися в
глибинах підсвідомості. Гризли… Гризли… І змусили на процес навчання подивитися
по-іншому. Тож цей тиждень експериментувала з навчальними технологіями, методами,
прийомами. І ось що вийшло.
По-перше,
дозволила сидіти учням з ким вони самі хотіли (відповідальність за порушення
поведінки поклала на них). Створила невимушену атмосферу. Доречно зазначити:
учні 11 класу й 7 (підгрупа) ще раніше піддалися цьому експерименту. Боялася за
п’ятикласників, але дарма, бо вони зрозуміли, що, якщо хочеш сидіти з другом,
не потрібно порушувати дисципліну. Я їм довірила, а вони відчули
відповідальність.
По-друге,
використовувала різні види наочності та мультимедійні презентації. Змінювала на
уроці «декорації». Учні не тільки писали в зошиті, а й виконували інтерактивні
завдання в інтернет-ресурсах (5-А стали учасниками вікторини з «Фонетики», 5-Б
– гри «Перший мільйон» (та сама тема), 7-А – калейдоскопа «Знайди
дієприслівник» та завдань на співвіднесення «Дієприслівники доконаного й
недоконаного виду », 11 – вікторини
«Вгадай героя», калейдоскопу «Підготовка до ЗНО»). Майбутні випускники пройшли
тестування за допомогою інтернет-ресурсу «Рlickers».
По-третє,
давала цікаві завдання, пов’язані з їхніми ґаджетами. Проводити уроки у
випускних класах – дуже відповідальне завдання. Ти повинен не тільки подати
основний матеріал, а й готувати
дітей до ЗНО. А здивувати й зацікавити сучасну молодь важко, заохотити до
навчання теж. На минувшому тижні мені це вдалося! О. Авраменко сказав: «Щоб
сучасні ґаджети не заважали в навчальному процесі, зробіть їх не ворогами, а
помічниками». Я скористалася порадою. Ви би бачили здивування
одинадцятикласників, коли на уроці дозволила зайти в нашу бесіду в одній із
соціальних мереж. Але не для розваги, а щоб колективно скласти твір-опис
«Зимовий день». Кожен придумав безсполучникове речення з теми – і ось кінцевий
результат: Бачу: чудовий зимовий день. Небо потемніло – починається снігопад.
Дихнув суровий вітрисько – посипалися сніжинки з дерев. Чую: діти запрошують пограти в сніжки. Іній на
деревах, діти бавляться, звірята бігають. Сипле сніг із неба, щіпає щічки
морозець. Бешкетник робить їх збагрянілими, сонце осліплює очі. Носи в малечі
червоні, бульби замерзлі. Навколо чарівно; усі падають на льоду. Попадали діти
– розламався лід. Попадали діти на льоду – порозбивали носи. Усі поспішають,
біле шатро невпинно спускається додолу. Не сніг день робить прекрасним – люди!
А
ще майбутні випускники робили селфі з портретами письменників, твори яких
виносяться на ЗНО. На уроці, під час постійної рубрики «На зустріч ЗНО», ми
вгадували зображення. Но фото були підказки з творів письмеників, цитати про
них і про героїв творів. Було цікаво!
Результат?
Чудовий! Такий підхід мотивував дітей. Працювали всі: відмінники й діти, які
мають незначні досягнення в навчанні. Їхні очі горіли цікавістю. Вони питали,
чи не відкритий у них урок, чи й надалі буде так захоплююче? Мені вперше щиро
подякували за урок!
Проблеми,
які виникли… Брак технічних засобів, черга на них (сподіваюся, що далі вона
буде ще більшою). Так, і в мене часу вільного залишилося менше. Але мені це
подобається. З уроку я виходжу з відчуттям самоствердження! А зацікавлені й вдячні
очі дітей варті цього… До іншого мені байдуже…
Далі
буде…








Супер, Світлано Іванівно! Я не перестаю захоплюватися Вами! Ви вмотивоваий вчитель!
ОтветитьУдалитьДякую! Є в кого черпати натхнення
ОтветитьУдалитьСвітлана Іванівна, яка ж ви розумничка!!! Вашим учням дуже пощастило з такою вчителькою! Не зупиняйтеся на досягнутому!!!
ОтветитьУдалитьДякую, Лілічко! Мені з учнями теж пощастило, вони виконують інноваційні завдання. І їм цікаво це робити!
ОтветитьУдалить